Методичні рекомендації
Проведення нетрадиційних засіданьметодичного об’єднаннявчителів початкових класів
СЛАЙД № 2
Нетрадиційні засідання методичних об»єднань вчителів доводять перевагу інтерактивного навчання для подальшої роботи з учнями, залучають кожного вчителя до самовдосконалення, формують професійні уміння на конструктивно-творчому рівні, розвивають культуру мовлення вчителів, виховують бажання працювати творчо. Інтерактивні технології відіграють важливу роль у сучасній освіті. Їх перевага в тому, що учні засвоюють всі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінка) в класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал. Учні займають активну позицію в засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань. Значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає фасилітатором (вчителем, який має за мету допомагати дитині в усвідомленні себе як самоцінності). Але треба зазначити, що проектування і проведення уроку за інтерактивними технологіями потребують, перш за все, компетентності в цих технологіях учителя, його вміння переглянути і перебудувати свою роботу з учнями.
Освітні процеси в Україні завжди відзначалися неординарністю пошуків нових підходів до навчання і виховання дітей у школі. Інтерактивна майстерність педагога, наявний і збережений професійний рівень являються основними чинниками в опитуванні нових вимог. Вирішальними факторами успіху стають професійні переконання вчителя та глибина освоєння ним інноваційності, інтерактивності, ступінь спорідненості з особистим потенціалом, що включає:
- інтелектуальний компонент – проінформованість про технології здійснення певного виду освітньої діяльності, розуміння їхніх концептуальних та процесуальних особливостей;
- дієво-практичний компонент – володіння набором дидактичних методів, прийомів та організаційних форм, які закладають підвалини фахової майстерності; надбання власної педагогічної техніки, ті елементи і прийоми, що виробились у процесі індивідуальної професійної діяльності й стали змістовими характеристиками особистого досвіду;
- емоційно-особистісний компонент – способи пристосування своїх професійних можливостей до контингенту учнів та врахування їхніх індивідуальних запитів, особистий досвід спілкування з ними; характерні риси вдачі (темперамент, інтуїція, акторські та організаторські здібності), що підсилюють дієвий вияв професійних умінь.
Важлива роль також належить самореалізації особливості вчителя як людини, творця, громадянина і його всебічному сприянню подібній самореалізації учня.
Сьогодні я пропоную розширити, уточнити, вивчити поняття «креативний вчитель» і подискутувати з питання: «Креативність вчителя – необхідність чи данина моді?». Без педагога з неординарним мисленням сучасна школа просто неможлива. Адже лише такі вчителі здатні виховувати творчу особистість.
Високого рівня в своїй роботі педагог досягає на основі творчості і обов’язково за рахунок сумлінності, завзятості, працелюбства, подолання труднощів, перетворення умінь у навички.
В.О.Сухомлинський наголошував, що тільки творчий вчитель може розвинути творчі можливості, творчі здібності, привити життєві навички.
В.О.Сухомлинський “У наших руках – найбільша з цінностей світу – Людина. Ми творимо Людину, як скульптур творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь в глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого”.
СЛАЙД № 3
Методичне об’єднання у формі ділової гри
Мета. Розширити знання педагогів про інтерактивні технології навчання, активізувати їх впровадження в практику роботи. Розвивати комунікабельність, виховувати інтерес до самовдосконалення.
Обладнання. Таблиця з 9-ма категоріями та добірка питань до кожної з них.
Правила гри: перед початком гри вибирається фасилітатор і експерти (2-4 особи), які оцінюють відповіді гравців. У грі може брати участь необмежена кількість гравців.
Зміст гри. Перед учасниками – таблиця з назвами категорій
Перший гравець робить свій хід – вибирає категорію, а фасилітатор (ведучий) ставить запитання з цієї категорії. Правильна відповідь на всі запитання категорії дає учаснику 5 балів. За кожне запитання – по 1 балу. Виграє той, хто до використання у грі всіх категорій, набере більшу кількість балів.
СЛАЙД № 4
Категорія «Сучасний урок»
- Які типи уроків розрізняють за дидактичною метою?
- Один із найголовніших напрямків удосконалення навчання учнів?
- Чому сучасна педагогіка пропонує впроваджувати у навчання інтерактивні технології?
- Що значить слово інтерактивний?
- Яку конкретну мету реалізує інтерактивне навчання?
СЛАЙД № 5
Категорія «Робота в парах»
- На яких етапах уроку особливо ефективна робота в парах?
- Яке значення має робота в парах?
- Які завдання можуть отримувати учні при роботі в парах на уроках читання? математики?
- Які завдання можуть отримувати учні при роботі в парах на уроках української мови?
- Які завдання можуть отримувати учні при роботі в парах на уроках математики?
- Як організувати роботу в парах?
СЛАЙД № 6
Категорія «Робота в групах»
- На яких етапах уроку застосовують роботу в групах?
- Як можна об»єднати учнів для роботи в групах?
- Які можливі завдання можуть пропонуватися в групах при роботі над текстом на уроці читання?
- При якій кількості осіб буде ефективною групова робота?
- Як учитель повинен ставитись до виступів представників груп (доповідачів)
СЛАЙД № 7
Категорія «Карусель»
- В чому полягає ефективність технології «Карусель»?
- Коли застосовується технологія «Карусель»?
- Як організувати роботу, використовуючи технологію «Карусель»?
- Які завдання можуть отримувати учні на уроках математики, використовуючи технологію «Карусель»?
- Які завдання можуть отримувати учні на уроках читання, використовуючи технологію «Карусель»
СЛАЙД № 8
Категорія «Мікрофон»
- Які можливості надає технологія «Мікрофон»?
- Як організовувати роботу за цією технологією?
- Як повинні поводити себе слухачі під час висловлювання в «Мікрофон»?
- Який прийом часто можна поєднати з інтерактивною технологією «Мікрофон»?
СЛАЙД № 9
Категорія «Метод Прес»
- Коли використовується технологія «Метод Прес»?
- Чому вчаться учні, працюючи за цим методом?
- Скількох етапів потрібно дотримуватись, запроваджуючи технологію «Метод Прес»?
- Назвати етапи, яких необхідно дотримуватись при застосуванні «Метод Прес».
- До чого привчає учнів «Метод Прес»?
СЛАЙД № 10
Категорія «Технології навчання у грі»
- Що відноситься до технології «Навчання у грі»?
- Яка мета рольової гри?
- Назвати різні види лялькових театрів.
- Скільки етапів, як правило, має ігрова модель навчання?
- Назвати етапи ігрової моделі навчання?
СЛАЙД № 11
Категорія «Критичне мислення»
- Що таке мислення?
- Що таке критичне мислення?
- У якому віці можливе критичне мислення?
- Яка структура розвитку критичного мислення?
- Яке значення має розвиток критичного мислення?
Коментарi