Підписатися на RSS

/Files/images/Снимок.JPG

Методичні рекомендації

Проведення нетрадиційних засіданьметодичного об’єднаннявчителів початкових класів

СЛАЙД № 2

Нетрадиційні засідання методичних об»єднань вчителів доводять перевагу інтерактивного навчання для подальшої роботи з учнями, залучають кожного вчителя до самовдосконалення, формують професійні уміння на конструктивно-творчому рівні, розвивають культуру мовлення вчителів, виховують бажання працювати творчо. Інтерактивні технології відіграють важливу роль у сучасній освіті. Їх перевага в тому, що учні засвоюють всі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінка) в класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал. Учні займають активну позицію в засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань. Значно підвищується особистісна роль вчителя – він виступає фасилітатором (вчителем, який має за мету допомагати дитині в усвідомленні себе як самоцінності). Але треба зазначити, що проектування і проведення уроку за інтерактивними технологіями потребують, перш за все, компетентності в цих технологіях учителя, його вміння переглянути і перебудувати свою роботу з учнями.

Освітні процеси в Україні завжди відзначалися неординарністю пошуків нових підходів до навчання і виховання дітей у школі. Інтерактивна майстерність педагога, наявний і збережений професійний рівень являються основними чинниками в опитуванні нових вимог. Вирішальними факторами успіху стають професійні переконання вчителя та глибина освоєння ним інноваційності, інтерактивності, ступінь спорідненості з особистим потенціалом, що включає:

  1. інтелектуальний компонент – проінформованість про технології здійснення певного виду освітньої діяльності, розуміння їхніх концептуальних та процесуальних особливостей;
  2. дієво-практичний компонент – володіння набором дидактичних методів, прийомів та організаційних форм, які закладають підвалини фахової майстерності; надбання власної педагогічної техніки, ті елементи і прийоми, що виробились у процесі індивідуальної професійної діяльності й стали змістовими характеристиками особистого досвіду;
  3. емоційно-особистісний компонент – способи пристосування своїх професійних можливостей до контингенту учнів та врахування їхніх індивідуальних запитів, особистий досвід спілкування з ними; характерні риси вдачі (темперамент, інтуїція, акторські та організаторські здібності), що підсилюють дієвий вияв професійних умінь.

Важлива роль також належить самореалізації особливості вчителя як людини, творця, громадянина і його всебічному сприянню подібній самореалізації учня.

Сьогодні я пропоную розширити, уточнити, вивчити поняття «креативний вчитель» і подискутувати з питання: «Креативність вчителя – необхідність чи данина моді?». Без педагога з неординарним мисленням сучасна школа просто неможлива. Адже лише такі вчителі здатні виховувати творчу особистість.

Високого рівня в своїй роботі педагог досягає на основі творчості і обов’язково за рахунок сумлінності, завзятості, працелюбства, подолання труднощів, перетворення умінь у навички.

В.О.Сухомлинський наголошував, що тільки творчий вчитель може розвинути творчі можливості, творчі здібності, привити життєві навички.

В.О.Сухомлинський “У наших руках – найбільша з цінностей світу – Людина. Ми творимо Людину, як скульптур творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь в глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого”.

СЛАЙД № 3

Методичне об’єднання у формі ділової гри

Мета. Розширити знання педагогів про інтерактивні технології навчання, активізувати їх впровадження в практику роботи. Розвивати комунікабельність, виховувати інтерес до самовдосконалення.

Обладнання. Таблиця з 9-ма категоріями та добірка питань до кожної з них.

Правила гри: перед початком гри вибирається фасилітатор і експерти (2-4 особи), які оцінюють відповіді гравців. У грі може брати участь необмежена кількість гравців.

Зміст гри. Перед учасниками – таблиця з назвами категорій

Перший гравець робить свій хід – вибирає категорію, а фасилітатор (ведучий) ставить запитання з цієї категорії. Правильна відповідь на всі запитання категорії дає учаснику 5 балів. За кожне запитання – по 1 балу. Виграє той, хто до використання у грі всіх категорій, набере більшу кількість балів.

СЛАЙД № 4

Категорія «Сучасний урок»

  1. Які типи уроків розрізняють за дидактичною метою?
  2. Один із найголовніших напрямків удосконалення навчання учнів?
  3. Чому сучасна педагогіка пропонує впроваджувати у навчання інтерактивні технології?
  4. Що значить слово інтерактивний?
  5. Яку конкретну мету реалізує інтерактивне навчання?

СЛАЙД № 5

Категорія «Робота в парах»

  1. На яких етапах уроку особливо ефективна робота в парах?
  2. Яке значення має робота в парах?
  3. Які завдання можуть отримувати учні при роботі в парах на уроках читання? математики?
  4. Які завдання можуть отримувати учні при роботі в парах на уроках української мови?
  5. Які завдання можуть отримувати учні при роботі в парах на уроках математики?
  6. Як організувати роботу в парах?

СЛАЙД № 6

Категорія «Робота в групах»

  1. На яких етапах уроку застосовують роботу в групах?
  2. Як можна об»єднати учнів для роботи в групах?
  3. Які можливі завдання можуть пропонуватися в групах при роботі над текстом на уроці читання?
  4. При якій кількості осіб буде ефективною групова робота?
  5. Як учитель повинен ставитись до виступів представників груп (доповідачів)

СЛАЙД № 7

Категорія «Карусель»

  1. В чому полягає ефективність технології «Карусель»?
  2. Коли застосовується технологія «Карусель»?
  3. Як організувати роботу, використовуючи технологію «Карусель»?
  4. Які завдання можуть отримувати учні на уроках математики, використовуючи технологію «Карусель»?
  5. Які завдання можуть отримувати учні на уроках читання, використовуючи технологію «Карусель»

СЛАЙД № 8

Категорія «Мікрофон»

  1. Які можливості надає технологія «Мікрофон»?
  2. Як організовувати роботу за цією технологією?
  3. Як повинні поводити себе слухачі під час висловлювання в «Мікрофон»?
  4. Який прийом часто можна поєднати з інтерактивною технологією «Мікрофон»?

СЛАЙД № 9

Категорія «Метод Прес»

  1. Коли використовується технологія «Метод Прес»?
  2. Чому вчаться учні, працюючи за цим методом?
  3. Скількох етапів потрібно дотримуватись, запроваджуючи технологію «Метод Прес»?
  4. Назвати етапи, яких необхідно дотримуватись при застосуванні «Метод Прес».
  5. До чого привчає учнів «Метод Прес»?

СЛАЙД № 10

Категорія «Технології навчання у грі»

  1. Що відноситься до технології «Навчання у грі»?
  2. Яка мета рольової гри?
  3. Назвати різні види лялькових театрів.
  4. Скільки етапів, як правило, має ігрова модель навчання?
  5. Назвати етапи ігрової моделі навчання?

СЛАЙД № 11

Категорія «Критичне мислення»

  1. Що таке мислення?
  2. Що таке критичне мислення?
  3. У якому віці можливе критичне мислення?
  4. Яка структура розвитку критичного мислення?
  5. Яке значення має розвиток критичного мислення?

Продовження в додатку:

Кiлькiсть переглядiв: 626

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.